/Files/images/Screenshot_20240425-102314~2.png

Про запобігання поширенню анонімних повідомлень терористичного характеру

Відповідно до листа Управління Служби безпеки України в Чернігівській області від 11 вересня 2023 року № 74/5/3/2-1157 «Щодо запобігання поширенню анонімних повідомлень терористичного характеру» інформуємо наступне.

З початку поточного року на території Чернігівської області спостерігається загострення суспільно-політичної обстановки, обумовлене істотним зростанням інтенсивності надходження на адресу закладів освіти області анонімних повідомлень, що містять ознаки терористичного характеру та інформацію щодо можливого замінування.

Зазначені терористичні прояви у вигляді електронних анонімних повідомлень про замінування в більшості випадків неправдиві та являються елементами інформаційно-психологічних операцій, які реалізуються за координації спецслужб російської федерації. Зокрема, враховуючи зростання кількості викладених фактів, вказані протиправні діяння спрямовані на дестабілізацію обстановки та поширення панічних настроїв серед населення регіону. Такі дії провокують відволікання сил та засобів правоохоронних органів на хибні об’єкти, що може сприяти залишенню поза увагою передумов до реальних загроз.

У ході проведення численних перевірок та аналізу терористичних проявів встановлено, що до окремих фактів вказаної протиправної діяльності причетні неповнолітні особи з числа учнів та студентів закладів освіти Чернігівської області.

Зокрема, встановлено факт причетності учня Чернігівського закладу освіти до серійного поширення анонімних повідомлень про замінування освітніх закладів м. Чернігова у першому кварталі 2023 року. При цьому, у ході документування його протиправної діяльності, отримано дані про те, що він перебував у спільнотах мережі «Інтернет», які спеціалізувалися або мали певне відношення до вищевказаної протиправної діяльності. У даних спільнотах здійснювався обмін, в тому числі за грошові кошти, методичними рекомендаціями та навчальними матеріалами щодо заходів забезпечення власної анонімності при поширенні повідомлень терористичного характеру, методів деанонімізації та способів так званого «сватингу» (поширення неправдивої інформації про вчинення суспільно-небезпечного правопорушення від імені «жертви», з метою нанесення їй певних емоціональних страждань або притягнення правоохоронними органами до відповідальності).

Як правило, переважну більшість учасників даних спільнот складають неповнолітні особи – учні та студенти закладів освіти, в т. ч. з російської федерації.

Крім цього, отримано дані стосовно учня одного з закладів освіти Чернігівської області, який здійснює адміністрування спільноти в мережі «Інтернет», та пропонує за грошові кошти поширювати анонімні повідомлення про замінування або надавати необхідні методичні рекомендації та навчальні матеріали з вказаного питання.

Батьками необхідно контролювати діяльність дітей в мережі «Інтернет» та пам’ятати про передбачену Кримінальним кодексом України персональну відповідальність за вчинення даних правопорушень, в тому числі які вчинені неповнолітніми особами.

ДИТЯЧА БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ: ТЕХНОЛОГІЇ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ НА ДОПОМОГУ БАТЬКАМ

Як виявити ознаки Інтернет-залежності у дитини?

Якщо були виявлені можливі симптоми Інтернет-залежності у своєї дитини, необхідно дотримуватися наступного алгоритму дій:

1. Спробуйте налагодити контакт з дитиною. Дізнайтеся, що їй цікаво, що турбує і так далі.

2. Не забороняйте користуватися Інтернетом, але постарайтесявстановити регламент (кількість часу, які дитина може проводити он -лайн,заборона на мережу до виконання домашніх уроків та інше). Для цього можна використовувати спеціальні програми батьківського контролю, що обмежують час в мережі.


3. Обмежте можливість доступу до Інтернету тільки своїм комп'ютером або комп'ютером, що знаходяться в загальній кімнаті, – це дозволить легшеконтролювати діяльність дитини в мережі. Слідкуйте за тим, які сайти відвідує.

4. Попросіть дитину протягом тижня детально записувати, на що витрачається час, що проводиться в Інтернеті. Це допоможе наочно побачити і усвідомити проблему, а також позбутися деяких нав'язливих дій, наприклад,бездумного поновлення сторіночки в очікуванні нових повідомлень.

5. Запропонуйте своїй дитині зайнятися чимось разом, постарайтеся чимось захопити. Спробуйте перенести кібердіяльність в реальне життя.Наприклад, для багатьох комп'ютерних ігор існують аналогічні настільні ігри, в які можна грати всією сім'єю або з друзями, при цьому спілкуючись один зодним наживо. Важливо, щоб у дитини були не зв'язані з Інтернетом захоплення, яким би вона присвячувала свій вільний час.

6. Діти з Інтернет-залежністю суб'єктивно відчувають неможливість обходитися без мережі. Постарайтеся тактовно поговорити про це з дитиною.Обговоріть ситуацію, коли в силу якихось причин вона була змушена обходитися без Інтернету. Важливо, щоб дитина зрозуміла – нічого не станеться, якщо на деякий час «вийти» з життя Інтернет -спільноти.

7. У разі серйозних проблем зверніться за допомогою до фахівця.

Кiлькiсть переглядiв: 331